След
последните събития около Новак Джокович, той се превърна в лице и символ на
свободата. Появиха се и „компромати“ срещу него дори от поддръжници
на опозицията срещу световния „медицински фашизъм“. Бяха извадени всички фотографии и вкарани в
социалната битка между ЗА и ПРОТИВ. Джокович беше представен като инструмент на
контролираната опозиция на „Елита“.
Фотографиите, които бяха използвани в компроматната война, са такива, които илюстрират Джокович
чрез символизма на „прикритото око“. Това се ползва като доказателство, че той
е част от инструментариума на този контролиращ „Елит“. Разбира се, не закъсняха
и въпросите към мен. Тъй като аз се заявих в подкрепа на Джокович, а и не бих
застанал в друга позиция.
Един от
методите, които в годините съм си изработил, е да не прибързвам с крайните
заключения. Наблюдавам, слушам, чета, вниквам в детайли и бавно оформям мнение.
В моя
житейски опит имам 12 години активна практика в рекламата като графичен дизайнер. От
тази си позиция искам да споделя с вас гледна точка, която може би пропускате.
Казвам ли, че Новак Джокович няма връзки с елита? Не, разбира се! Той е твърде богат и известен, за да изключа тази възможност. Но искам да ви покажа друго. Всички фотографии, където той позира със символизма на „прикритото око“, са рекламни кампании на определени фирми, с които той има сключени договори.
Какво ви казвам
ли? Начинът, по който е представен, не е задължителна инициация на личността
Джокович, а на компанията, която представя продукта си чрез него. Тук е мястото
да си зададете въпроса ЗАЩО?
1. Защото това продава.
2. Защото компанията, марката зад продукта иска да засвидетелства принадлежност чрез тази символика.
3. Защото иска да привлече вниманието на определени общности и лобита, чрез които паричните потоци се въртят.
4. Защото закон в рекламата е "провокативният елемент - чрез скритото послание".
И така, ще
разгледам само някои от тези изображения, но всички подобни се поддават на същия
анализ.
Заглавната
фотография, която съм използвал, е реклама на часовници „SEIKO“
Ето, това е
посоката, която трябва да проучвате, а не едностранчиво рекламното лице. То
най-вече бива избирано от компаниите заради своята популярност, количество
фенове и подражатели. Това продава!
Няма да
изпадам в детайли, за да ви показвам връзките на тези елитарни и свръх богати компании,
чиито собственици и управители може да откриете например на Световния
икономически форум в Давос.
Ще ви покажа
това, което пропускате. А то не трябва да се изважда. Само така може да
получите по-обективен извод и да си направите съответното заключение. Да, уважаеми, “SEIKO”
са в играта на парите,
влиянието и властовите позиции.
Но когато се
подготвя рекламна фото-сесия, кой е този, който задава рекламната концепция?
Компанията или рекламното лице? Този отговор оставям на вас самите да решите
какъв е.
Следваща
фотография, която ще ви покажа, е на японския гигант на спортни обувки "ASICS". Те са в челната петорка на този пазар.
Отново, детайли около компанията може да проучите сами. Аз ще използвам картинния език. Такъв, какъвто ползват и рекламните кампании.
Абревиатурата на фирмата "ASICS" е съкращение от латинския израз „Anima sana in corpore sano“, който в превод означава „Здрав дух в здраво тяло“. Първоначално фирмата не се е казвала така, а Onitsuka Tiger.
В началото
на своето съществуване компанията доставя стоки само на вътрешния пазар на
Япония и от това се възползват основателите на корпорацията Nike Фил Найт
(Phil Knight) и Бил Бауърман (Bill Bowerman), като закупуват японски кецове и
ги препродават в САЩ. През 1977 г., след разширение компанията Onitsuka Tiger
е преименувана на ASICS
Ще си кажете: "Прекрасен слоган!".
„Здрав дух в
здраво тяло“- така обичан от всички наши учители по физическо възпитание израз е взет от римския сатирик Ювенал. "Е, добре, какъв е интересният факт?" ще
попитате. Фактът е, че Ювенал в своята
сатира е вложил смисъл точно противоположен на нашия любим прочит. Ето откъс от произведението на Ювенал в
превод на Ф.A. Петровски:
"Ако поискате
какво и принесете жертва на светилищата
Има
вътрешности, наденица, която направих от бяло прасе.
Трябва да се
молим умът да е здрав в здраво тяло.
Поискайте
бодър дух, че да не познава страха от смъртта."
Фразата е
била често в обръщение при гладиаторите, осигуряващи кърваво зрелище на
тогавашният „Елит“. Гладиаторите, обаче, не са свободни хора. И са вдигали не
едно и две въстания за свободата си. Най-известното от които е на нашия
предтеча Спартак.
Имате фирма, която става гигант в бранша и навлиза в определени среди. Конкурира се с големите. Осъществява нужните контакти и заема определени позиции. Това налага промяна на името и логото, с което излиза и се заявява на световната сцена сред ГОЛЕМИТЕ.
Последните две изображения, които ще ви покажа, са от най-големия спонсор на Новак Джокович. Тази фирма е с железни традиции в тениса, тъй като води началото си от френския тенисист Рене Лакоста.
Логото на LACOSTE e крокодил, защото това е бил прякора на Рене, който той превръща в рекламна марка. Към настоящия момент фирмата е вече притежание на швейцарския холдинг Maus Frères
Откровение
13:16
„И ПРИНУЖДАВАШЕ
всички, малки и големи, БОГАТИ и сиромаси, свободни и роби, да им се
тури белег на десницата или на челата им;“
Ще завърша с
изявлението на Нешка Робева относно случая Джокович, което аз напълно
подкрепям.
„И още
веднъж за ДЖОКОВИЧ! Не съм от големите фенове на тениса. Но на Джокович – да!
Защото е голям! Защото има и отстоява
принципите си! Защото не се продава
Защото не се унижава да лъже. Защото е Мъж, спортист и то БАЛКАНЕЦ.
Защото всеки, трябва да има право на своя избор. Защото неваксинираните не
заплашват ничий живот, освен своя, на който трябва да имат право… И защото
ненавиждам лъжата. Моето уважение, друже Джокович. Подкрепям Ви! Това написах
преди седмица, това потвърждавам и сега. Джокович е известен с отказа си от
ваксина, но беше ПОКАНЕН на турнира! Арестуван, освободен и пак арестуван….
Когато за втори път с въпроса се занима Австралийският съд, присъдата е, че
спортистът е заплаха за здравето… на кого, че не разбирах?!... И защо не е
заплаха, няма нужда да обяснявам. Просто в този спорт някой може да се зарази,
само, ако глътне противниковата топка… Джокович ще бъде депортиран. Съвестното
австралийско гражданство – доволно. Защитниците на закона – още по-доволни…
Победа за овчарите!!!… Искам да кажа за тези, които водят стадото – доят
стрижат и хранят. На ОИ в Китай, известни политици /между тях и
австралийските/– най-големите борци за демокрация ще бойкотират игрите?! Защото
там не се спазвали правата на човека?! Е, сега трябва да очакваме, че
„големите“ ще се застъпят за правата на един спортист, който преди да е
шампион, е човек. Човек, който отстоява правата си. ВЪН ПОЛИТИКАТА ОТ СПОРТА!!!
Приятели, не съм антиваксър, но съм категорична, че безличието не прави шампиони. А големите личности са неразбираеми, за тях или „Осанна“ или „Разпни го“…. Кураж, друже Джокович, дори затова, че не се срамуваш да се наричаш Балканец.“
Няма коментари:
Публикуване на коментар